بهمن نیوز

کد خبر: ۲۰۰۹ تاریخ انتشار : ۱۵-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ چاپ چاپ

لکسوس با کانسپت های ویژه برقی در نمایشگاه خودرو توکیو حاضر شد

لکسوس با اجرای برنامه‌ای بلندپروازانه می‌خواهد به سرعت مدل‌های جدید الکتریکی به بازار عرضه کند. این کارخانه کانسپت‌هایی از این مدل‌های جدید را در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد. لکسوس با آمدن این مدل‌های جدید از سال ۲۰۳۵ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد.

اولین مدل الکتریکی در این برنامه جدید یک ماشین اسپرت است که در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد. این مدل براساس کانسپت LF-ZC ساخته می‌شود که به تازگی در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. LF-ZC بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که از اساس برای ماشین‌های الکتریکی ساخته شده و برای همین فرمی متفاوت با مدل‌های بنزینی لکسوس دارد.

جلوپنجره و چراغ‌های LF-ZC برداشتی تازه از فرم و شکل کنونی ماشین‌های لکسوس است. ماشین برای کاهش مقاومت در برابر هوا، با ارتفاع کم طراحی شده است. فاصله بین چرخ جلو و عقب تا حد ممکن افزایش یافته تا درها بزرگ‌تر باشد و سرنشینان جای بیشتری داشته باشند.

فرمان LF-ZC مستطیل است و بین دو نمایشگر لمسی کوچک قرار دارد. راننده با این دو نمایشگر بخش‌های مختلف ماشین از جمله سیستم صوتی، دنده‌ و تهویه مطبوع را کنترل می‌کند. اطلاعات ماشین در نمایشگر دیگری که روی شیشه جلو است به راننده نمایش داده می‌شود. دو نمایشگر بزرگ هم روبروی سرنشین کنار راننده است و پشت صندلی‌های جلو هم نمایشگری برای سرنشینان عقب گذاشته شده است.

لکسوس می‌گوید با پلتفرم جدیدش می‌تواند ماشین‌هایی بسازد که با هر بار شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کنند. این پلتفرم توسط تویوتا، مالک لکسوس ساخته شده و قرار است با آن چند مدل تویوتا و لکسوس ساخته شود.

کانسپت دوم لکسوس به نام LF-ZL ایده‌ای از ماشینی را نمایش می‌دهد که قرار است لوکس‌ترین محصول الکتریکی لکسوس باشد. LF-ZL شاسی‌بلندی است که از بزرگ‌ترین مدل کنونی لکسوس هم بزرگ‌تر است. در طراحی ماشین بر راحتی سرنشینان بیشتر از اسپرت‌بودن تمرکز شده است. درهای عقب ماشین رو به بیرون و عقب باز می‌شود و پس از باز شدن پله‌ای ایجاد می‌شود که سوار و پیاده‌شدن را راحت‌تر می‌کند.

لکسوس با این کانسپت هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند حرکات راننده را رصد کرده و با راننده گفتگو کند. مثلا هوش مصنوعی می‌تواند وقتی راننده یا سرنشینان به یک ساختمان اشاره کردند درباره آن ساختمان به راننده اطلاعات بدهد یا مسیر رسیدن به آن را پیدا کند. این هوش مصنوعی توسط شرکتی به نام Woven طراحی شده که از زیرمجموعه‌های تویوتا است.

لکسوس می‌گوید در برنامه‌ جدیدش می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ فروش مدل‌های الکتریکی را به یک میلیون دستگاه در سال برساند. این برنامه با توجه به فروش کنونی ماشین‌های الکتریکی کارخانه بلندپروازانه است. فروش ماشین‌های الکتریکی لکسوس در سال ۲۰۲۲ کمی بیشتر از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه بود و مجموع فروش ماشین‌های الکتریکی تویوتا و لکسوس در این سال به ۲۵ هزار دستگاه نرسید. برای مقایسه، فروش تسلا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ماشین‌های الکتریکی در جهان در سال ۲۰۲۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بود.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد