بهمن نیوز

کد خبر: ۱۷۶۰ تاریخ انتشار : ۲۸-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ چاپ چاپ

رنو از محصول برقی جدید خود رونمایی کرد

رنو از محصول برقی جدید خود رونمایی کرد

رنو نسل جدید مدل سنیک را در فرم یک شاسی‌بلند و با قوای محرکه الکتریکی تولید خواهد کرد. مدل جدید رنو سنیک در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد و قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.

سنیک در ۲۵ سال گذشته در فرم مینی‌ون ساخته می‌شد، اما با افزایش تقاضا برای ماشین‌های شاسی‌بلند، خودروساز فرانسوی فرم نسل جدید سنیک را تغییر داده و آن را به یک شاسی‌بلند تبدیل کرده است. این کارخانه می‌گوید سنیک بهترین انتخاب برای یک خانواده است و با تمرکز بر نیاز این گروه از مشتریان طراحی شده است.

ظاهر ماشین برگرفته از کانسپتی به نام «سنیک ویژن» است که سال گذشته نمایش داده شد. جلوی ماشین با الگوی تازه‌ای طراحی شده که با مدل‌های دیگر شرکت متفاوت است. جلوپنجره با زمینه‌ای از آرم‌های کوچک رنو و یک آرم بزرگ کارخانه در وسط طراحی شده است. فرم ماشین اسپرت است و رنگ سقف با بدنه فرق دارد.

رنو می‌گوید کیفیت ساخت اتاق از مدل‌های قبلی سنیک بهتر است. اطلاعات ماشین روی دو نمایشگر نمایش داده می‌شود که به شکل حرف لاتین L روی داشبورد قرار دارد. سیستم عامل این نمایشگر با همکاری شرکت گوگل ساخته شده و رنو می‌گوید این سیستم عامل می‌تواند ماشین را با توجه به عادت و خواست راننده تغییر دهد.

رنو سنیک بر روی پلتفرمی ساخته شده که رنو و نیسان با همکاری یکدیگر ساخته‌اند. ماشین با دو باتری مختلف ساخته می‌شود. مدل ضعیف‌تر با هر بار شارژ تا ۴۲۰ کیلومتر و مدل قوی‌تر با هر با شارژ تا ۶۲۰ کیلومتر حرکت می‌کند. یک مدل قوی هم از سنیک با دو موتور الکتریکی ساخته می‌شود که حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۸.۴ ثانیه است.

رنو سنیک در بازار شاسی‌بلندهای جمع‌وجور رقیبان زیادی دارد. علاوه بر تسلا مدل Y که پرفروش‌ترین مدل الکتریکی در بازار است، مهم‌ترین رقیب سنیک، پژو ۳۰۰۸ است و به زودی ماشین‌های الکتریکی از فورد، اپل و کوپرا هم به این رقابت وارد خواهند شد.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد