بهمن نیوز

کد خبر: ۱۴۱۰ تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ چاپ چاپ

معرفی کراس اوور نیو ES6

معرفی کراس اوور نیو ES6

شرکت نیو دومین نسل کراس اوور برقی ES6 مدل ۲۰۲۳ را بر پایه پلتفرم NT2 معرفی کرد. این خودرو با قیمت حدود ۵۲ هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود.

نیو ES6 جدید با ده رنگ بدنه و چهار ترکیب رنگی کابین در دسترس خواهد بود هرچند این خودرو قرار است در اروپا با نام EL6 عرضه شود چراکه آئودی از نیو به خاطر نام‌گذاری خودروی خود شکایت کرده بود و چینی‌ها مجبور به تغییر نام محصول خود در قاره سبز شدند. این قدبلند بدون آلایندگی با سه نوع باتری در دسترس خواهد بود:

  • باتری ۷۵ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۹۰ کیلومتری
  • باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۶۲۵ کیلومتری
  • باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیمه جامد و شعاع حرکتی ۹۳۰ کیلومتری

دو نسخه اول این خودرو تا چند روز دیگر در دسترس مشتریان خواهند بود درحالی‌که مدل مجهز به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد. قیمت مدل مجهز به باتری ۷۵ کیلووات ساعتی از ۵۲,۲۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای مدل میانی باید ۶۰,۴۰۰ دلار پرداخت کرد. شایان ذکر است هنوز قیمت نهایی مدل دارای بزرگ‌ترین باتری اعلام نشده است. نکته جالب اینکه ES6 بدون باتری هم عرضه می‌شود و در این صورت قیمت آن به ۴۲,۳۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خریدار می‌بایست از اشتراک BaaS برای اجاره باتری استفاده کند که هزینه ماهانه باتری ۷۵ کیلووات ساعتی برابر با ۱۴۰ دلار بوده و برای اجاره باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی در ماه نیز می‌بایست ۲۴۰ دلار پرداخت کرد. دیگر نکته مهم کاهش قیمت ۴.۷ این خودرو نسبت به مدل قبلی است.

نیو تصمیم گرفته ساختار تریم ها و نسخه‌های نسل جدید ES6 را ساده‌تر سازد و دیگر خبری از مدل‌های پرفورمنس، اسپرت و سیگنیچر نسل پیشین نیست. نسل جدید این خودرو فقط در دو نسخه عرضه خواهد شد. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۴۸۵۴/۱۹۹۵/۱۷۰۳ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۱۵ میلی‌متر خواهد بود. ES6 جدید اندکی بزرگ‌تر از نسل قبل بوده اما ارتفاع آن ۵۵ میلی‌متر کاهش یافته است. همچنین فضای بار این خودرو به ۶۶۸ لیتر می‌رسد و ظرفیت بکسل آن نیز ۱۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

نیو همچنین صندلی جدید کوئین را برای ES6 رونمایی کرده است. این صندلی چرمی به راحتی به تختی راحت تبدیل می‌شود و برای این کار کافی است یک دکمه در نمایشگر مرکزی را فشار دهید. در این حالت صندلی ۱۶۰ درجه خم شده و استراحت گاه پا فعال می‌شود و سرنشین می‌تواند روی آن دراز بکشد. نیو از این ویژگی با عبارت جاذبه صفر نام برده است. همچنین سرنشینان می‌توانند هشت برنامه ماساژ مختلف را انتخاب نمایند.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد