بهمن نیوز

کد خبر: ۹۹۷ تاریخ انتشار : ۱۶-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ چاپ چاپ

مزدا ۲ جدید ژاپنی به بازار خودرو عرضه شد

مزدا ۲ جدید ژاپنی به بازار خودرو عرضه شد

شرکت مزدا موتور نسخه به‌روزشده هاچ‌بک کامپکت کوچک مزدا ۲ را برای بازار ژاپن معرفی کرد. مدل نسل DJ/DL از سال ۲۰۱۴ عرضه شده و این دومین به‌روزرسانی آن پس از اولین آپدیت در سال ۲۰۱۹ است.

طراحی قسمت‌های جلو و عقب بدنه شامل سپرها، جلوپنجره و همچنین چراغ‌های جلو تغییر کرده است. چراغ‌های جلو کمی بزرگتر شده‌اند، لبه‌های آن‌ها باریکتر شده و چراغ‌های روز LED به آن‌ها اضافه شده است. فریم کرومی در جلوپنجره باریکتر و سپر پلاستیکی بزرگتر شده است.

علاوه بر نسخه استاندارد این هاچ‌بک، نسخه‌های ویژه‌ای نیز عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های ظاهری خاص خود را دارند. این مدل‌ها۱۵ BD / XD BD ، ۱۵ Sport / XD Sport+، Sunlight Citrus، Rookie Drive و Clap Pop نامیده می‌شوند.

۱۵ BD و XD DB برای طرفداران سبک خیابانی هستند. در این نسخه از هاچ‌بک شاهد امکانات فراوان برای سفارشی‌سازی بدنه هستیم. مثلاً قالپاق چرخ‌ها در شش رنگ و سقف با سه رنگ قابل سفارش است. حتی می‌توان رنگ آینه‌های بغل را متضاد و یکی از سه رنگ سفید، مشکی یا آبی را برای آن‌ها انتخاب کرد. رنگ‌های بدنه شامل ۱۱ گزینه است. در مجموع، ۱۹۸ ترکیب رنگ مختلف برای ۱۵ BD و XD DB وجود دارد.

۱۵ Sport و XD Sport+ برای عاشقان سبک اسپرت طراحی شده است. این نسخه به سپر و جلوپنجره اصلی جلو مجهز شده است. در سپر شکافی U-شکل برای ورودی هوا وجود دارد و در جلوپنجره شاهد یک الگوی شبکه‌ای مشکی و فریم مشکی براق هستیم. قاب آینه‌های بغل مشکی و چرخ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی شش‌پره مشکی سایر ویژگی‌های ظاهری این مدل هستند. در کابین شاهد استفاده از صندلی‌های جلوی اصلی با تکیه‌گاه جانبی بهتر، دوخت قرمز روشن و تودوزی بدون لبه، و همچنین رگه‌های قرمز متعدد در پنل جلو و روی درها هستیم.

Sunlight Citrus مخصوص طرفداران مدل‌های لوکس، طراحی بدنه زیبایی دارد که شامل درپوش جلوپنجره همرنگ بدنه، نوارهای مشکی و چرخ‌های آلیاژی نقره‌ای چندپره است. سایر تجهیزات استاندارد Sunlight Citrus صندلی جلوی برقی، گرمکن فرمان، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و دستیار کنترل حرکت بین خطوط هستند.

Rookie Drive وClap Pop عاشقان سبک طراحی خاص را هدف قرار داده‌اند. در روکی درایو، پره‌های چرخ‌، قاب آینه‌های بغل، اسپویلر عقب، دیسک ترمز و سپر جلو به رنگ نارنجی روشن درآمده است. در کلپ پاپ شاهد استفاده از رنگ متضاد برای قاب آینه‌ها و سقف هستیم.

مزدا ۲ در ژاپن همچنان با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی یا دیزلی عرضه می‌شود. نسخه بنزینی استاندارد توان ۱۱۰ اسب بخار و نسخه۱۵MB توان ۱۱۶ اسب بخار تولید می‌کند. نسخه ۱۱۰ اسب بخار به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز است. نسخه ۱۱۶ اسب بخار فقط با جعبه‌دنده دستی و سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

نسخه دیزلی توان ۱۰۵ اسب بخار تولید می‌کند و با جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک و دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک قابل سفارش است.

قیمت اولیه مزدا ۲ به‌روزشده در ژاپن ۱،۵۲۹،۰۰۰ ین است.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد