بهمن نیوز

کد خبر: ۵۷۱ تاریخ انتشار : ۲۶-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ چاپ چاپ

کدام خودروساز بیشترین رضایت مشتری را دریافت کرد؟

کدام خودروساز بیشترین رضایت مشتری را دریافت کرد؟

نتایج مطالعه شاخص رضایت فروش جی دی پاور در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

به گزارش بهمن نیوز؛ به نقل از گسترش، زمانی که قیمت خودروهای جدید در سال ۲۰۲۱ شروع به افزایش کرد رضایت مصرف‌کنندگان به لطف ارزش خرید بالاتر از انتظار بهبود یافت؛ اما این وضعیت در سال جاری هم ادامه داشته و موجودی انبار خودروهای جدید به پایین‌ترین سطوح رسیده است. این موضوع باعث شده نمایندگی‌ها قیمت‌های بالاتری را نسبت به قیمت پیشنهادی سازنده ارائه کنند و نتیجه آن نیز کاهش شاخص رضایت خرید مشتریان خواهد بود. جی دی پاور می‌گوید شاخص منصفانه بودن قیمت‌ها به‌صورت پایدار در چند سال گذشته رو به افول بوده است.

اما صرف‌نظر از شرایط بازار، همواره این مطالعه دارای برندگان و بازندگانی بوده است. آلفارومئو امسال رتبه اول را در کلاس خودروهای لوکس و با امتیاز ۸۳۳ به دست آورده که بالاتر از امتیاز متوسط ۷۸۶ کلیه خودروسازان است. پورشه با امتیاز ۸۳۱ در رتبه دوم و لکسوس با ۸۱۹ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. در کلاس محصولات رده میانی نیز بیوک با ۸۲۵ امتیاز در صدر بوده و پس از آن برندهای دوج و سوبارو با ۸۱۶ و ۸۰۴ امتیاز قرار گرفته‌اند.

مطالعه جی دی پاور در کل نتیجه می‌گوید مشتریان در زمانی که قیمت پایین‌تری پرداخت می‌کنند خوشحال‌تر هستند و این موضوع کاملاً بدیهی است. رضایتمندی بین مشتریانی که بیشتر از قیمت پیشنهادی پرداخت کرده‌اند ۷۵۷ بوده درحالی‌که میزان رضایت‌مندی در بین افرادی که همان قیمت پیشنهادی را پرداخت کرده‌اند به ۸۵۰ می‌رسد. حدود یک‌چهارم مشتریان در بازار خودروهای رده میانی بیشتر از قیمت پیشنهادی سازنده را پرداخت کرده‌اند درحالی‌که این رقم در کلاس خودروهای لوکس کمتر و برابر با ۱۹ درصد بوده است.

به نظر می‌رسد آلفارومئو در دوره‌ای که قیمت خودروها بالاتر رفته و زمان تحویل آن‌ها نیز به طول می‌انجامد کار خود را به خوبی انجام داده و رضایت مشتریان را جلب کرده است. با عرضه محصولات جدید و فیس لیفت شده، احتمالاً این روند ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود با معرفی سوپرکار جدید آلفارومئو در سال ۲۰۲۳ وجهه این برند ایتالیایی بیش از پیش بهبود یابد.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد