بهمن نیوز

کد خبر: ۵۱۴ تاریخ انتشار : ۲۱-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ چاپ چاپ

برای نگهداری خودرو در زمستان باید چه کار کرد؟

برای نگهداری خودرو در زمستان باید چه کار کرد؟

شما برای بررسی خودروی خود نیاز به تخصص ویژه ای ندارید، همین که اصول نگهداری خودرو در زمستان را بلد باشید کافی است.

به گزارش بهمن نیوز؛ یکی از مهم ترین مسائلی که هر راننده باید به آن توجه داشته باشد، اصول نگهداری خودرو در زمستان است. چرا که شما باید بدانید در فصل زمستان چه اقداماتی باید انجام دهید تا خودرویتان سالم و به درستی کار کند.

همچنین زمانی که شرایط آب و هوایی تغییر می کند شما باید شرایط را برای ماشینتان فراهم کنید تا بهتر با آن آب و هوا هماهنگ شود. شما در ابتدا باید خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید.

شما برای بررسی خودروی خود نیاز به تخصص ویژه ای ندارید، همین که اصول نگهداری خودرو در زمستان را بلد باشید کافی است. خواندن مطالب این مقاله به شما کمک می کند که بهتر خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با موارد مهم خودرو که باید مورد بررسی و مراقبت قرار گیرند، آشنا کنیم:

بررسی و کنترل روغن موتور: یکی از مهم ترین عوامل مهم برای درست کار کردن موتور، استفاده از روغن موتور با کیفیت و مناسب موتور خودرو است. البته باید حواستان باشد که با تعویض هر فصل روغن موتور خود را تعویض نمایید. روغن موتور درون موتور خودرو مانند خونی است که مایه زندگی موتور است که این روغن باید در ابتدا میزان ویسکوزیت آن ۳۰ – ۵، ۲۰ -۵۰ و… است.

همچنین این را در نظر داشته باشید که هر چه عددی که در سمت راست وجود دارد بیشتر باشد روغن موتور غلیظ تر خواهد بود. غلیظ بودن روغن موتور در فصل تابستان بسیار مناسب است.

بگذارید برایتان به عنوان نمونه یک مثال بزنیم؛ مثلا روغنی که اعداد آن ۴۰-۱۰ است از روغنی که اعداد آن ۵۰-۲۰ است رقیق تر می باشد. در نتیجه در فصل های سرد سال باید از روغن موتور های رقیق استفاده شود تا راحت تر درون موتور جریان داشته باشد.

گرم نگه داشتن خودرو قبل از شروع به حرکت: بسیاری از مردم این تفکر را دارند که باید پس از روشن کردن خودرو، چندین دقیقه به صورت ثابت بمانند تا ماشین گرم شود، اما این کار کاملا اشتباه است. بهترین کار این است که پس از روشن کردن ماشین آرام آرام با دنده سنگین شروع به حرکت کنید تا ماشینتان گرم شده تا آسیبی به موتورتان نرسد. از فواید این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از مصرف بیهوده بنزین و آلودگی هوا
  • پخش دمای ماشین به تمام قسمت های خودرو
  • به مرور آماده شدن و گرم شدن موتور و سیستم انتقال نیرو

مراقبت از باتری در نگهداری خودرو در زمستان: یکی از مهم ترین قطعات ماشین که با سرد شدن هوا بسیار مورد آسیب قرار می گیرند، باتری ماشین است. حواستان باید باشد که باتری خود را همیشه قبل از رسیدن فصل زمستان چک کنید تا انرژی لازم برای فصل زمستان را داشته باشند.

چرا که در دمای ۰ درجه، ۵۰ درصد از توان باتری از بین می رود و اگر باتری شما ضعیف باشد، به مشکل جدی برمیخورید. عموما باتری های ماشین بین ۳ تا ۴ سال دارای عمر مفید هستند. اگر شما قصد دارید یک شبانه روز ماشین خود در هوای سرد قرار دهید، بهتر است هر از چندگاهی ۲۰ دقیقه موتور ماشین خود را روشن نگه داشته تا از شارژ بودن باتری مطمئن باشید.

مراقبت از ترمز در نگهداری خودرو در زمستان: یکی از مهم ترین قسمت هایی که در خودرو باید به آن دقت داشته باشید قسمت سیستم ترمز خودرو است. چرا که اگر سیستم ترمز شما به خوبی کار نکند و یا ترمز چرخ ها با یکدیگر برابر نباشد، می تواند در شرایط برفی و زمستان حوادث جبران ناپذیری به وجود بیاورد. پس بهتر است ماشین خود را قبل از فصل زمستان پیش یک متخصص برده تا ترمز های شما را چک کند.

بررسی فشار و باد تایر در نگهداری خودرو در زمستان: یکی دیگر از مسائل مهم که باید به آن توجه داشته باشید، باد تایر ها است. چرا که با تغییر فصل های سال، باد تایر ها کم و زیاد می شوند و حتما باید ماشین خود را به یک تعمیرگاه برده تا برایتان تایر هایتان را تنظیم باد کنند. حواستان باشد که اگر تایرتان کم باد باشد، بسیار خطرناک است و ممکنه برایتان حادثه پیش بیاید. همچنین در صورتی که باد تایر های شما کم شود مصرف سوختتان افزایش پیدا می کند.

نگهداری از خودرو در زمستان با مصرف ضد یخ: مهم ترین کار برای افرادی که دارای ماشین هستند، استفاده از ضد یخ است. بهترین کار این است که ترجیحا هر دو سال یکبار اقدام به تعویض مایع موجود در رادیاتور کنید. شما می توانید هم ضد یخ را به صورت تنهایی بریزید و هم می توانید با آب مقطر ترکیب کنید. حواستان باشد که نسبت ترکیب با آب روی خود قوطی ضد یخ نوشته می شود.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد