- بهمن نیوز - https://bahmannews.com -

دوج وایپر با ۳۳۰۰ اسب بخار قدرت و رکورد ۶ ثانیه در مسافت ۴۰۰ متر!

به گزارش بهمن نیوز؛ دوج وایپر سوپر اسپرتی شناخته شده است که ماهیت عصیانگر آن طرفداران زیادی دارد؛ اما شاید برخی ندانند که پلتفرم این خودرو گزینه‌ای ایده آل برای رکورد شکنی در مسابقات درگ است هرچند باید اذعان کرد نیروی پیشرانه وایپر فقط به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. اگر درباره میزان سریع بودن این افعی دنیای خودرو ایده‌ای ندارید می‌توانید این وایپر با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار را تماشا کنید که اکثر رکوردها را درو می‌کند.

خودروی موردبحث یک دستگاه وایپر توئین توربو ۲۰۰۱ است که توسط تیم Nth Moto تولید شده و از بلوک پیشرانه استوک پنجمین نسل وایپر سود می‌برد. این هیولا توانسته مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۶.۶۷ ثانیه و با سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت طی کند که رکوردی خاص وایپر است. نکته احساس‌برانگیز اینکه رکورد یاد شده قابل تکرار بوده و تیم تولید کننده زمان‌های ۶.۸۵ و ۶.۹۶ ثانیه را نیز ثبت کرده‌اند.

شاید موضوع شوکه کننده این باشد که وایپر می‌تواند در کلاس سوپر استریت حضور داشته باشد. در این کلاس از برخی قطعات جاده‌ای استاندارد در خودرو از جمله سیستم تعلیق مستقل در هر چهار گوشه استفاده می‌شود. خودروی موردبحث ما در زمان رکوردشکنی وزن ۱۷۸۱ کیلوگرمی داشته است. شرکت Nth Moto تنها با یک خودرو در این رقابت‌ها حضور ندارد چراکه در ویدئوی منتشر شده یکی دیگر از ساخته‌های آن یعنی وایپر نسل پنجم با پیشرانه ۹ لیتری را می‌بینیم که مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹۰ ثانیه طی می‌کند و از قطعات استوک زیادی استفاده می‌کند. این خودرو حتی به کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع مجهز است و از سیستم صوتی استوک سود می‌برد. وزن این وایپر نیز به ۱۸۷۳ کیلوگرم می‌رسد.

در نظر داشته باشید که هیچ‌یک از این خودروها از نیتروژن یا متانول برای رسیدن به رکوردهای یاد شده استفاده نکرده‌اند. سوخت اتانول R، توربوشارژرهای ۸۸ میلی‌متری گرت، سیستم‌های الکترونیکی موتک و برخی تغییرات دیگر باعث شده‌اند این موفقیت حاصل شود. ما می‌توانیم ساعت‌ها درباره این وایپرها صحبت کنیم و بحث شتاب و سرعت آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، این‌طور نیست؟