- بهمن نیوز - https://bahmannews.com -

چگونه اتاق خودرو خود را تمیز نگه داریم؟

به گزارش بهمن نیوز؛ مسافرت‌ها، رفت آمدهای مکرر در شهر و هوای آلوده می‌تواند موجب کثیف شدن اتاق خودرو شما شود. اما تمیز نگه داشتن اتاق خودرو آنقدرها هم سخت نیست و با روش‌های بسیار ساده که زمان زیادی هم نمی‌گیرند، می‌توان اتاق خودرو را تمیز کرد.

*داشتن یک کیسه پلاستیکی در داخل اتاق خودرو، از پخش شدن خرده آشغال‌ها در قسمت‌های مختلف خودرو جلوگیری کرده و موجب می‌شود تا تمامی آن‌ها در کیسه جمع و به یکباره تخلیه شوند.

*داشبورد خودرو را هر چند وقت یک بار به وسیله یک دستمال که با مقدار رقیقی آب و صابون (یا مایع شوینده مخصوص) مرطوب شده است، تمیز کنید. همچنین اسپری‌های مخصوصی برای این کار در بازار موجوذ هستند و تمامی کاری که باید بکنید، این است که این دستمال‌ها را با این اسپری مرطوب کرده و به سطح داشبورد بکشید.

*کفی زیرپای سرنشینان را شستشو دهید. هنگامی که شما در خودرو را باز می‌کنید و قصد سوار شدن دارید، ممکن است مقداری خاک یا گل (مخصوصا در فصول سرد که بارندگی و برف داریم) از طریق کفش وارد ماشین شده و کفی زیر پای سر نشینان را کثیف کند. بیرون آوردن و شستشوی این کفی‌ها می‌تواند ظاهری آراسته به خودرو شما بدهد.

این نکته را باید گفت که می‌توان با خوش‌بو کننده‌های مخصوص اتاق خودرو، فضای کابین را مطبوع کرد تا سرنشینان حس بهتری به هنگام سواری داشته باشند.

تمامی این کار‌ها اگر به صورت مداوم انجام شود، نه تنها زمان بر نخواهد بود بلکه همیشه خودرویی تمیز و آراسته خواهید داشت.