بهمن نیوز

کد خبر: ۳۰۲ تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ چاپ چاپ

مذاکرات ایران و غنا برای ورود خودروسازان ایرانی به این کشور

مذاکرات ایران و غنا برای ورود خودروسازان ایرانی به این کشور

سفیر غنا در ایران گفت: در گذشته مذاکراتی میان ایران و غنا برای ورود خوردسازان ایرانی به کشورمان وجود داشت؛ دوباره به دنبال فعال سازی این مذاکرات هستیم.

به گزارش بهمن نیوز؛ به نقل از تسنیم، اریک اسوبوتنگ سفیر غنا در ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سفارت غنا در ایران به ایرانی هایی که بخواهند در غنا فعایت اقتصادی داشته باشند کمک خواهد کرد؛ بسته به نوع فعالیت شرکت های ایرانی سفارت کمک های تخصصی خواهد کرد.

وی افزود: ما امکان تجارت رو در روی تجار ایرانی با غنایی و تبلیغات( معرفی) محصولات ایرانی را در کشورمان فراهم می آوریم و اطلاعات لازم برای تجارت با کشورمان در سفارت ارائه خواهد شد.

سفیر غنا در ایران در پاسخ به این سوال که این کشور معافیت خاصی برای تجار این کشور در نظر گرفته است یا خیر گفت: معافیت هایی برای تجارت با غنا برای همه کشور ها وجود دارد اما در حال حاضر معافیت های ویژه‌ای برای تجارت بین ایران و غنا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بخش های اقتصادی مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور ما به طور مثال در بخش کشاورزی، معدن و انرژی معافیت هایی برای فعالان اقتصادی کلیه کشورها وجود دارد.

سفیر غنا گفت: برنامه هایی در غنا وجود دارد که بر اساس آن در هر شهرستان یا روستا باید یک کارخانه وجود داشته باشد به همین منظور برای کسانی که در این پروژه‌ها سرمایه گذاری داشته باشند معافیت‌های مالی در نظر گرفته می‌شود.

سفیر غنا در ایران در ارتباط با مذاکرات احتمالی برای ورود خودروسازان ایرانی به این کشور با توجه به ابراز علاقه مندی این کشور اظهار داشت: در گذشته صحبت هایی میان شرکت های خودروسازی ایرانی و شرکت های غنا برای ورود خودروسازان ایرانی به این کشور وجود داشت اما اکنون این مذاکرات فعال نیست اما ما به دنبال فعال سازی دوباره این مذاکرات هستیم.

اسوبوتنگ با بیان اینکه غنا صنعت خودروسازی ندارد گفت: البته دولت غنا خود اقدامی برای مذاکره با خودروسازان ایرانی نداشته است بلکه خود شرکت‌های بخش خصوصی غنا برای این کار اقدام می کنند و ما به آنها توصیه خواهیم کرد.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد