بهمن نیوز

کد خبر: ۱۳۴۵ تاریخ انتشار : ۲۵-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ چاپ چاپ

جتور داشنگ i-DM پلاگین هیبرید معرفی شد

جتور داشنگ i-DM پلاگین هیبرید معرفی شد

شاسی‌بلند اسپرت و کامپکت جتور داشنگ i-DM با پیشرانه پلاگین هیبرید به تازگی روانه بازار شده و در محدوده قیمت ۲۱۶۰۰ الی ۲۴۵۰۰ دلار معامله می‌شود. این خودرو دارای نیروگاه سیار VtoL است که به سبب پشتیبانی از حداکثر قدرت ۳ کیلووات، می‌تواند به عنوان یک منبع برق متحرک عمل کرده و انرژی لازم برای وسایل برقی همچون لوازم خانگی را تأمین کند.

شاسی‌بلند i-DM از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به کانسپت X1 دارد که در بازار ایران با نام فیدلیتی XB1 بهمن موتور شناخته می‌شود. خوردوی جدید با ۴۵۹۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۰ میلی‌متر ارتفاع در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت و جمع‌وجور قرار می‌گیرد و فاصله بین دو محور آن به ۲۷۲۰ میلی‌متر می‌رسد. جتور i-DM در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، خاکستری مات، سبز و سبزخاکستری قابل سفارش است.

داشنگ i-DM در نمای مقابل شامل طراحی جداگانه چراغ‌های جلو و یک جلوپنجره بسیار بزرگ با الگوی فلس‌مانند و بدون حاشیه می‌شود. ناهمواری‌های برجسته و تیز، دستگیره‌های درب پاپ-آپ، روکش مشکی‌رنگ قوس چرخ‌ها و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی چندپر، ویژگی‌های i-DM در نمای جانبی هستند. عقب ماشین نیز المان‌هایی نظیر اسپویلر برجسته در امتداد سقف، چراغ‌های مجزا با طراحی T شکل و چهار خروجی اگزوز در سپر دیده می‌شوند.

در زیر کاپوت شاسی‌بلند جتور داشنگ i-DM یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ قرار گرفته که قادر به تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور است. قوای محرکه موتور به‌واسطه گیربکس ۳ سرعته DHT‌ هیبرید به چرخ‌های جلو وارد شده و خودرو را به حرکت وامی‌دارد. پیشرانه هیبریدی همچنین به باتری ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی مجهز است که در صورت شارژ کامل، امکان پیمایش مسافت ۸۰ کیلومتر را بدون دخالت موتور بنزینی فراهم می‌آورد. مصرف سوخت WLTC خودروی پلاگین هیبرید چینی حدود ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

کابین خودرو از طراحی مینیمال برخوردار بوده و امکان سفارش سه تریم رنگی متفاوت برای آن وجود دارد. بسته به سلیقه خریدار، اتاقک i-DM به رنگ آبی سفید، خاکستری سفید یا قرمز مشکی درمی‌آید. در وسط داشبورد، یک نمایشگر بسیار بزرگ جاسازی شده که به سیستم اطلاعات-سرگرمی تعلق دارد. در مقابل راننده علاوه بر نمایشگر هدآپ، یک LCD دیجیتالی ۸ اینچی نیز جهت نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به چشم می خورد. کنسول مرکزی و داشبورد دارای حداقل دکمه های فیزیکی هستند و تقریبا همه‌چیز به‌وسیله دکمه‌های روی فرمان و نمایشگر لمسی کنترل می‌شود.

از لحاظ ایمنی، داشنگ i-DM به کروز کنترل انطباقی و سیستم دستیار راننده سطح ۲ مجهز است. این سیستم با کمک رادار عقب، قابلیت جدیدی را به نام دستیار پارک مجازی پانورامیک ۵۴۰ درجه ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های رفاهی ماشین می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، استارت از راه دور و شارژر بی‌سیم روی کنسول مرکزی اشاره کرد.

لینک کوتاه :
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای گروه بهمن محفوظ می باشد